<> NAJNOVIJE NOVOSTI [TAMPA NAJNOVIJIH NOVOSTI SA KOMANDNE LINIJE FINNEW Izbor strane F10 -------------------------------------------------------------------- <10.08.2018> 10.08.2018 ---------- BRUTO BILANS PO KONTIMA ---------------------- Novi izve{taj FIN / 3. IZVESTAJI / 6. BILANSI / 3. PO KONTIMA Omogu}en je izbor: - perioda koji se odnosi na datum dokumenta, - vrste naloga (UL, OS, IR,...) - broj cifara konta za grupisanje. Dobijeni podaci mogu pomo}i da popunite poresku prijavu za PDV. Kada se izabere period od 01.01.2000 do DATUMA i sve vrste naloga podaci bi trebali biti isti kao u zaklju~nom listu BRUTO BILANS do istog datuma. Dopbija se i iznos pdv koje se ne mo`e odbiti a 10% i 20% =================================================================== <09.07.2018> 09.07.2018 ---------- OBRA^UN PDV OD 01.07.2018 ------------------------- Da bi mogli uspe{no da izvr{ite obavezu obra~una i vodjenja evidencije PDV od 01.07.2018 za sada analizom je utvrdjeno da nedostaje podatak o pdv koji se ne mo`e odbiti posebno za 10% i 20%. Iz navedenog razloga prilikom unosa stavki naloga kada je konto 25211... postoji posebno polje za unos pdv koji se ne mo`e odbiti za 10% i 20%. Do sada uno{ena vrednost za pdv koji se ne mo`e odbiti pojavljiva}e se u polju za 20%. Ukoliko to nije odgovaraju}e mo`e se sa SISTEM / 2. BAZE / 3. KOREKCIJA1 / Stavke / Promena u postoje}im nalozima izvr{iti promenite tamo gde je potrebno mada za tom promenom nema posebnog razloga jer ona nema uticaja za evidenciju posle 01.07.2018. ==================================================================== <24.03.2018> 24.03.2018 ----------- ELEKTRONSKO PLA]ANJE -------------------- Elektronsko pla}anje u programu knjigovodstva treba da olak{a formiranje naloga za elektronsko pla}anje iz prethodno odabranih dobavlja~a i ra~una koji se `ele platiti. Do sada ste izbor dovavlja~a i ra~una za pla}anje izvr{avali u FIN / 5. PLA]ANJA / 1. DOBAVLJA^IMA / 3. PREDLOG PLA]ANJA U tom delu programa nema promena. Novo je dugme F3-ESPP. Kada `elite da formirate elektronski nalog za pla}anje izvr{avate slede}e: - obele`ite pla}anja kori{}enjem tipke F8 iz predloga pla}anja na izabranom pla}anju dovalja~a. Izborom se u prvoj koloni pojavljuje *. Novim aktiviranjem F8 ukida se izbor i * nestaje. Mo`ete izabrati vi{e predloga pla}anja. Za svako izabarano pla}anje formira se poseban fajl. Pri formiranju pla}anja u FIN / 5. PLA]ANJA / 1. DOBAVLJA^IMA / 3. PREDLOG PLA]ANJA u polju OPIS treba navesti: - R1 ili R2 ili R3 kao oznaku sa kog `iro ra~una }e biti izvr{eno pla}anje. Polje opis prenosi se u polje svrha pla}anja pojedina~nog sloga. - da bi se u fazi preuzimanja elektronskog izvoda odredio konto i mesto tro{ka u polje OPIS treba unositi MT:jj gde je jj - mesto tro{ka - SP:sss sss - {ifra pla}anja. - re~ do 8 slova. Na primer ROBA ili USLUGA ili... Na primer OPIS: R2 MT:50 SP:221 ROBA zna~i pla}anje sa drugog ra~una, mesto tro{ka 50, {ifra pla}anja 221. U polje OPIS programski }e se dodavati {ifra konta koja postoji na stavci potra`ivanja dobavlja~a kao K:kkkkkkkkkk kkkkkkkkkk-sifra konta Na primer OPIS: R2 MT:50 SP:221 ROBA K:2521111 U polje OPIS programski }e se postaviti: R1 MT:jj SP:221 gde je jj - vrednost koju ste upisali u SISTEM / PARAMETRI / 2. ORG OP[TE / Promena MESTO TRO[KA:?? Na istom ekranu potrebno je da `iro ra~une uneset bez - i razmaka. Za `iro ra~un dozvoljen je unos samo brojeva. Ukoliko ponudjene po~etne vrednosti ne odgovaraju mo`ete ih promeniti. Polje opis prenosi se u polje svrha pla}anja pojedina~nog sloga. Kada ste zavr{ili sve izbore aktiviranjem tipke F3 ili dugmeta ESPP za svako izabrano pla}anje (*) formira se poseban fajl koji sadr`i: lebelni slog - jedan zapis: racuna podnosioca, ukupan iznosom svih odabranih ra~una,... - zbirnis slog - jedan zapis: ra~un koji se tereti, ukupan iznos svih idabranih ra~una - pojedina~ni slog za svaki ra~un jedan zapis: broj racuna kome se odobravaju sredstva, iznos,... U polju svrha pla'anja pojedinacnog naloga naloga prenosi se sadr`aj koji ste uneli u polju OPIS prilikom formiranja pla'}anja. i svi upisuju u fajl C:\PRENOS\ESPP\mmddrr.txt gde je: mm-mesec, dd-dan u mesecu, rr-redni broj pla}anja u jednom danu. Formirajte folder C:\PRENOS\ESPP Pla}anja za koja je formiran elektonski nalog u prvoj koloni PL dobijaju oznaku P i ne mogu se ponovo izabrati za formiranje elktronski nalog za pla}anje. Kako se formira model i poziv na broj zadu`enja? Ovo polje mo`e ostati nepopunjeno tj. u elektronskom nalogu sve 0. Po jednom tuma~enju kada ustanova ima dva `iro ra~una ovo polje treba popuniti na slede}i na~in: - model 97 Fajlove C:\PRENOS\ESPP\mmddrr.txt importujete u aplikaciji elektronskog pla}anja. Svi `iro ra~uni unose se se bez - i razmaka jer }e se kao takvi prenositi u elktronski nalog u kojem su obavezni 18 cifara. Na svakom dobavlja~u potrebno je proveriti `iro ra~une. ===================================================================== <15.09.2016> 15.09.2016 ---------- Dugovanja za lekove i/ili ugradni i sanitetski potro{ni materijal koji je nbavljen kroz CJN RFZO i/ili samostalno zdravstvena ustanova na zadati dan ================================================================== Izve{taj se zahteva od strane RFZO. Da li su knji`enja izvr{avana tako da se mogu dobiti navedeni izve{taji ? Od 01.01.2016 ustanove bi trebalo da sprovode knjigovodstvene evidencije tako da knji`e na posebna konta pozitivnu i negativnu listu. Da li ste uveli posebna konta 25211... za svaku od navedene 4 grupe? Koliko nam je poznato u ve}ini slu~ajeva NE. [ta da radimo? Kako da dobijemo izve{taj? U pomo} razmatramo ozna~avanje naziva dokumenata tj. ra~una dobavlja~a. Tu smo uveli oznake: - K, C - lekovi pozitivna lista, - P - pomagala pozitivna lista, - G - komercijalna roba, Ukoliko naziv dokumenta ne po~inje sa navedenim slovima smatra se G. Ni ovde nemamo 4 grupe. U ra~unima komercijalne robe nismo razdvojili lekove od ugradnog i sanitetskog potro{nog materijala. Za{to niste? Niste znali vi, a ni mi kao autori softvera za potrebu formiranja navedenog izve{taja jer nije bio ni definisan. Nema softvera koji mo`e unapred da predvidi sve {to nekom mo`e pasti napamet. Zbog toga se softver dopunjava. Da li se i podaci dopunjavaju. Bilo bi potrebno mnogo vremena da vi podatke preknji`ite prem nastaloj potrebi. Zato }e mo poku{ati da dobijemo maksimalno mogu}e. Odlu~ili smo da u izboru parametara mo`ete kombinovati konta i oznaku dokumenta. Nova lista se formira u FIN / IZVE[TAJI / DUGOVANJA / PO DOBAVLJA^IMA pri ~emu se formira i fajl C:\POM\POM\DUG_RFZx.TXT koji se mo`e u~itati u EXCEL. gde je x - izabrana oznaka prvog karaktera naziva ra~una, Pri radu u Windowsu izve{taj se u EXCEL-u mo`e dobiti izborom izlaza na ekran i aktiviranjem tipke F12 (ulov je da imate folder C:\EXCEL i instaliran OpenOffice o ~emu smo pisali u novostima od 30.08.2015). ==================================================================== <23.02.2016> 23.02.2016 ----------- RINO ZA JAVNA PREDUZE]A ----------------------- Nova zakonska obaveza je slanje obaveza ustanove prema javnim preduze}ima. Do sada su javna preduze}a bila isklju~ena u slenje obaveza na na~in da ste u FIN / 4. BAZE / 1. PARTNERI / 1. NAZIVU / Promena u polje RINO uneli NE. Sada je potrebno za javna preduze}a u polje RINO umesto NE uneti JP. Kada se u FIN / 3. IZVE[TAJI / 9. ELEKTRONSKO / 1. RINO-OBAVEZE vr{i izbor parametara u polje VRSTA treba uneti J i dobi}e se podaci za dobavlja~e koje ste ozna~ili sa JP. U svim drugim izborima parametra VRSTA javna preduze}a ne}e biti uklju~ena. =================================================================== <22.02.2016> 22.02.2016 ---------- ELEKTRONSKO PLA]ANJE -------------------- Elektronsko pla}anje u programu knjigovodstva treba da olak{a formiranje naloga za elektronsko pla}anje iz prethodno odabranih dobavlja~a i ra~una koji se `ele platiti. Do sada ste izbor dovavlja~a i ra~una za pla}anje izvr{avali u FIN / 5. PLA]ANJA / 1. DOBAVLJA^IMA / 3. PREDLOG PLA]ANJA U tom delu programa nema promena. Novo je dugme F3-Trezor. Kada `elite da formirate elektronski nalog za pla}anje izvr{avate slede}e: - obele`ite pla}anja kori{}enjem tipke F8 iz predloga pla}anja na izabranom pla}anju dovalja~a. Izborom se u prvoj koloni pojavljuje *. Novim aktiviranjem F8 ukida se izbor i * nestaje. Mo`ete izabrati vi{e predloga pla}anja. Bitno je da }e se pla}anje za sve izabrane predloge pla}anja izvr{iti sa istog va{eg `iro ra~una. Ako ustanova ima dva `iro ra~una pla}anje }e se izvr{iti sa prvog koji ste naveli u SISTEM / 3. PARAMETRI / 2 ORG. OP[TE / Promena Kada pri formiranju pla}anja u FIN / 5. PLA]ANJA / 1. DOBAVLJA^IMA / 3. PREDLOG PLA]ANJA u polju OPIS uneset R2 pla}anje }e biti izvr{eno sa drugog `iro ra~una. Iz prethodnog se mo`e zaklju~iti da sva obele`ena pla}anja za jedan elektronski nalog u polju opis nemaju R2 ili sva imaju R2. Program }e kontrolisati navedeni uslov. - kada ste zavr{ili sve izbore aktiviranjem tipke F3 ili dugmeta Trezor formira se fajl C:\PRENOS\TREZOR\mmddrr.txt gde je: mm-mesec, dd-dan u mesecu, rr-redni broj pla}anja u jednom danu. Formirajte folder C:\PRENOS\TREZOR Pla}anje za koje je formiran elektonski nalog u prvoj koloni PL dobija oznaku P i ne mo`e se uklju~iti u novi elktronski nalog za pla}anje. Da li se za jedno pla}anje formira jedan nalog sa ukupnim iznosom svih odabranih ra~una ili se za svaki ra~un formira poseban nalog? Na primer, ako ste za dobavlja~a Phoenix d.o.o odabrali da platite vi{e ra~una jednim predlogom pla}anja u elektronskom nalogom za prenos poziv na broj ne mo`e biti broj ra~una jer ih ima vi{e. Program u polje poziv na broj postavlja vrednst broja predloga pla}anja. Tada dobavlja~u morate da dostavite podatke koje ste ra~une platili. Za{to nebi formirali u elektronskom nalogu stavku za svaki poseban ra~un sa pozivom na broj tog ra~una? Zato {to to vi{e ko{ta i kada radite klasi~no i kada radite elektronski. Postoji potreba da se ipak pre svega kod ra~una tro{kova u elektronskom nalogu za svaki ra~un formira jedna stavka. Na~in kako }e se iz predloga pla}anja preneti ra~uni u elektronsko pla}anje odredjen je na slede}i na~in: Ukoliko u FIN / 4. BAZE / 1. PARTNERI / 1. NAZIVU / Promena u redu gde unosite prvi `iro ra~un desno u polju za opis unesete PO-RAC. Za svaki ra~un tog dobavlja~a iz predloga pla}anja formira}e se jedan stav u elektronskom nalogu. Tada }e biti model 97 i poziv na broj koji ste uneli za NAZIV DOKUMENTA prilikom knji`enja dokumenta. Kako se formira model i poziv na broj zadu`enja? Ovo polje mo`e ostati nepopunjeno tj. u elektronskom nalogu sve 0. Po jednom tuma~enju kada ustanova ima dva `iro ra~una ovo polje treba popuniti na slede}i na~in: - model 97 - kbr 02619 konto 2704760 gde je: - kbr - dvocifren kontolni broj po modulu 97 koji izra~unava program, - konto - je {estocifrena {ifra konta na kojem je izvr{eno knji`enje. Za jednog dobavlja~a to je uvek ista vrednost. Gde zadati konto? U FIN / 4. BAZE / 1. PARTNERI / 1. NAZIVU / Promena u redu gde unosite prvi `iro ra~un desno u polju za opis unesete K:konto ukoliko je pla}anje sa va{eg prvog `iro ra~una. U istom polju po potrebi unosite PO-RAC (obja{njeno ranije). Na primer: K:421421 . Ukoliko je pla}anje sa va{eg drugog ra~una K:konto unosite u redu gde po potrebi unosite drugi `iro ra~un dobavlja~a, desno u polju za opis. Ukoliko u polju OPIS predloga pla}anja niste uneli R2 pla}anje }e biti izvr{eno sa va{eg prvog `iro ra~una i u poziv na broj zadu`enja uzeti K:konto iz opisa prvog `iro ra~una dobavlja~a. Ukoliko u polju OPIS predloga pla}anja unesete R2 pla}anje }e biti izvr{eno sa va{eg drugog `iro ra~una i u poziv na broj zadu`enja uzeti K:konto iz opisa drugog `iro ra~una dobavlja~a. Fajl C:\PRENOS\TREZOR\mmddrr.txt importujete u aplikaciji elektronskog pla}anja u kojoj naknadno mo`ete izvr{iti izmene i dopune. Nije preporu~ljivo i lako da menjate sadr`aj navednog fajla jer je u njemu postoje povezani podaci. =================================================================== <30.08.2015> 30.08.2015 ---------- NOVI IZVESTAJ: STANJE OBAVEZA PO DOBAVLJA^IMA ---------------------------------------------- FIN / PLA]ANJA / DOBAVLJA^IMA / / IZVE[TAJI / DOBAVLJA^IMA PRISTUP: - Konta 252... - Dobavlja~ - Period SARD@I: Dobavlja~; Prenos iz prethodne godine; Zadu`enje u periodu; Zadu`enje u poslednjem mesecu perioda; Uplate u periodu; Uplate u poslednjem mesecu perioda; Ukupan dug na kraju perioda; Dospelo za pla}anje na kraju perioda; Maksimalna valuta; Formira se i fajl C:\PRENOS\KNJ\DOggmmdd.TXT za u~itavanje u EXCEL. =================================================================== <30.08.2015> 30.08.2015 ---------- IZVE[TAJI U EXCELU ------------------- Za odredjene izve{taje pre svega u materijalnim podacima istovremeno sa formiranjem izve{taja na ekranu formira se fajl koji mo`ete u~itavati u excelu. I sada se to isto de{ava. Pored toga sada sa ekrana izve{taja ili bilo kog ekrana menija tipkom F12 automatski }e se otvoriti tabela u OpenOffice, poslednjeg formiranog izve{taja za koji je predvidjena ta mogu}nost, a program }e se minimizirati. Na dnu ekrana (statusna linija) postoja}e i FIN2015-LEK. Levim klikom mi}a ponovo otvarate na ekranu program knjigovodstva. Svako aktiviranje tipke F12 otvara poslednji formiran izve{taj za koji je predvidjena ta mogu}nost. Posle otvaranja izve}taja u OpenOffice isti mo`ete sa~uvati (Save As) gde vi `elite. Izve{taj u OpenOffice je read-only-mode i ako `elite promenu u izve}taju potrebno je da ga sa~uvate (Save), i ponovo otvorite. Potrebno je uraditi slede}: - instalirajte OpenOffice 4.1.1, - formirajte folder C:\EXCEL - preuzmite sa internet sajta Pharma softa EXCEL.EXE i kopirajte ga u C:\EXCEL ==================================================================== <24.07.2014> 24.07.2014 ---------- IZMIRENJA NOV^ANIH OBAVEZA -------------------------- U FIN / PLACANJA / IZVR[ENA PLA]ANJA postvljeno je novo dugme RINO preko kojeg se formira fajl C:\RINO\PLA\brojplacanja.XML koji je po strukturi i sadrzaju isti kao i fajl koji se formira u FIN / 5. PLACANJA / 3. RINO-IZMIRENJE Razlika je u tome {to se u fajlu ne pojavljuje ID obaveze (broj koji je odredila veb aplikacija prilikom prijavljivanja obaveze). U ovom re{enju ID broj za svako pla}anje po~inje od 1. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <04.06.2013> 04.06.2013 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ROKOVI IZMIRENJA NOV^ANIH OBAVEZA - RINO OBAVEZE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Dobavlja~i ~iji broj `iro ra~una po~inje sa 840 ne u~estvuju u RINO programu. Ukoliko za nekog partnera ne `elite da u~estvuje u RINO programu potrebno je izvr{iti promenu i u polju RINO upisati NE. Na primer, to su javna preduze}a. Na ovaj na~in nemate potrebu da u excle tabeli bri{ete obaveze koje ne treba da prijavljujete. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <01.06.2013> 01.06.2013 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ KPR ÄÄÄ Ukoliko se neki knji`eni dokument pojavljuje u KPR a vi to ne `elite potrebno je da u SVIM stavkama naloga u polju OPIS unesete KPR-NE. Pored KPR-NE u polju opis mo`e se uneti i neki drugi dopunski sadr`aj. Podse'amo da sve stavke jednog dokumenta u polju opis moraju imati isti sadr`aj. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <11.04.2013> 11.04.2013 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ROKOVI IZMIRENJA NOV^ANIH OBAVEZA - RINO OBAVEZE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Za potrebe sprovodjenja Zakona o rokovima izmirenja..., podatke o izmirenju obaveza mo`ete pripremiti u slede}oj novoj opciji programa: FIN / 5. PLACANJA / 3. RINO-IZMIRENJE Potrebno je da kori{}em WEB aplikacije formirate xml fajl svih neizmirenih obaveza. Dobijeni fajl treba da kopirate u C:\RINO\PLA\RINO_OLD.XML U programu birate period koji se odnosi na izvr{ena pla}anja. Prilikom pla}anja u knjigovodstvenom programu (FIN) unosite datum uplate. Program ~ita C:\RINO\PLA\RINO_OLD.XML i formira novu privremenu tabelu za a`uriranje C:\RINO\PLA\PLA_INO.TPS. ^ita izvr{ena pla}anja i na osnovu klju~a: PIB, Vrsta Posla=U, Broj Dokumenta u tabeli PLA_INO a`urira datum uplate i iznos uplate. Posle toga program formira novu xml tabelu C:\RINO\PLA\RINO_NEW.XML koja se razlikuje od po~etene xml tabele C:\RINO\PLA\RINO_OLD.XML po tome {to je za izvr{ena pla}anja unet datum uplate i iznos uplate. Novi xml fajl C:\RINO\PLA\RINO_NEW.XML u~itavte (importujete) u excel tabelu ~iji ste {ablon dobili sa sajta WWW.RINO.TREZOR.RS U excel tabeli dodatno mo`ete menjati podatke. Na kraju bri{ete obaveze koje nisu pla}ene kako je to obja{njeno u korisni~kom uputstvu i izvr{avate formiranje novog xml fajla koji }e te u~itati u WEB aplikaciju. Preduslovi: 0. Reorganizacija tabele PARTNERI pomo}nim programom TU_PAR kojeg aktivirate sa komandne linije STARTAPL TU_PAR 1. Formirati folder C:\RINO\PLA 2. SISTEM / PARAMETRI / ORG.POS / Promena u polje JBBK: upisati Vama dodeljen Jedinstevni Broj Bud`etskog Korisnika 3. LEK / BAZE / OP[TE / PARTNERI za svakog partnera Promena i uneti mati~ni broj i "pravi PIB". PIB koji ste do sada koristili u najve}em broju partnera je i "pravi PIB". Izvr{avanje korak 0 postoje}i PIB se upisuje i "pravi PIB". Za sada nismo imali raspolo`ivih podataka za testiranje. Nije poznato kako treba postupati sa pla}anjem istog ra~una u vi{e delova. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <08.04.2013> 08.04.2013 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ROKOVI IZMIRENJA NOV^ANIH OBAVEZA - RINO OBAVEZE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Za potrebe sprovodjenja Zakona o rokovima izmirenja..., podatke o obavezama mo`ete pripremiti u slede}oj novoj opciji programa: FIN / 3. IZVE[TAJ / 9. ELEKTRONSKI / 1. RINO OBAVEZE Program postoje}e XML fajlove iz C:\RINO\ kopira u C:\RINO\ARH zatim bri{e sve fajlove u C:\RINO i formira fajlove C:\RINO\jjggmmdd.XML i C:\RINO\jjggmmdd.ZIP Posmatraju se SVE vrste naloga na kontima 252111... Interni dobavlja~i ne uzimaju se u obzir. Za iznos obaveze se uzima zbir dugovnog i potra`nog iznosa. Smatra se storno ra~una ukoliko je iznos obaveze manji od 0. Korisnici kojima prethodna selekcija ne odgovara treba elektronskom po{tom da dostave svoje uslove. Dobijeni XML fajl dalje se kontroli{e i obradjuje u excel-u eksportuje i u~itava aplikacijom na internetu. Preduslovi: 1. Formirati folder C:\RINO\ARH 2. SISTEM / PARAMETRI / ORG.POS / Promena u polje JBBK: upisati Vama dodeljen Jedinstevni Broj Bud`etskog Korisnika 3. LEK / BAZE / OP[TE / PARTNERI za svakog partnera Promena i uneti mati~ni broj. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <10.02.2013> 10.02.2013 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ GENERISANJE NALOGA IZ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ U PLA]ANJA / 1. DOBAVLJA^IMA / 4. IZVR[ENA PLA]ANJA postoji dugme "Generi{i IZ sint." (satro "Generi{i nalog IZ") preko kojeg se mo`e generisati (formirati) nalog IZ sa ukupnim iznosom svih pla}enih ra~una u nalogu. Ako je istog dana izvr{eno pla}anje za vi{e dobavlja~a i kao opis naveden razli~it sadr`aj tada se generi{u vi{e naloga IZ. Sada se nudi i nova mogu}nost da se genere{e nalog izvoda analiti~ki sa stavom za svaki pla}eni ra~un preko dugmeta "Generi{i IZ ana". U isti nalog IZ bi}e sva pla}anja za koja ste naveli isti opis prilikom aktiviranja " Pla}eno". ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ ÍÍ <11.01.2013> 11.01.2013 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ SELEKCIJA FORMIRANIH I KNJI@ENIH NALOGA ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Na ekranu formiranih naloga i knji`enih naloga postoje slede}a dva filtra: - Vrsta - za unos vrste naloga i gledanje samo naloga odabrane vrste. - Jedinica - za unos jedinice i gledanje samo naloga odabrane jedinice. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <08.06.2012> 08.06.2012 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ REALIZACIJA ZAHTEVA DR@AVNE REVIZORSKE INSTITUCIJE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Vi{e korisnika je dobilo dopis od Dr`avne revizorske institucije za dostavu podatka do 15.06.2012. U dopisu postoje slede}e nejasno}e: Kada se ka`e "obaveze za lekove koji se izdaju na recept" nejasno je da li se misli na sve lekove za ~ije izdavanje je potreban lekarski recept ili samo na lekove koji se izdaju na recept i na teret sredstava RFZO. Postoji sumnja da je konto 251 - Primljeni avansi, depoziti i kaucije ispravno naveden. Razmatran je slu~aj kao da u zahtevu umesto konto 251 stoji konto 252. Na kontu 523 nema knji`enja za dokumenta koja se prenose iz apoteka. Izvr{ili smo dopune aplikativnog re{enja knjigovodstva radi dobijanja tra`enih izve{taja. Dopuna se odnosi na mogu}nost filtra (selekcije) za izve{taje i po prvom znaku (slovu) naziva dokumenta (broj ulaznog/izlaznog ra~una). Mo`e se izabrati S-SVE sva dokumenta kao i do sada. Mo`e se izabrati slovo koje ste prilikom rada u apoteci izabrali kao karateristi~nu oznaku dokumenta. Na primer, slovo K ozna~ava kreditne ulazne ra~une tj. ulazne ra:une za lekove pozitivne liste. Drugo polje DOKUMENT2 daje mogu}nost da u jednom izve{taju spojite dokumenta koja po~inju zadatim prvim ILI drugim slovom. Na primer, ako ste ulazne ra~une pozitivne liste za doma}e lekove ozna~li sa K, a ulazne ra~une pozitivne liste za uvozne lekove bez drugog slova (DOKUMENT2) morali bi da formirate dva izve{taja. Umesto dva izve{taja izborom DOKUMENT1:K i DOKUMENT2:L dobijate jedan izve{taj. Korisnici koji su dokumenta pozitivne i negativne liste lekova razdvojili preko konta ne moraju da koriste prethodnu mogu}nost tj. treba da izaberu DOKUMENT1: S Korisnici koji za ulazne ra~une u apoteci nisu koristili posebne oznake da ozna~e ulazne ra~une lekova koji se izdaju na recept na teret RFZO i u knjigovodstvu nisu koristili posebna konta za ra~une dobavlja~a, nemaju programskog re{enja za dobijanje tra`enih izve{taja. FIN / 3. IZVE[TAJI / 2. ANALITI^KA KARTICA Novo: mogu}nost izbora dokumenta FIN / 3. IZVE[TAJI / 3. SINTETI^KA KART. / 1. PO KONTIMA Novo: mogu}nost izbora vrste naloga, mogu}nost izbora dokumenta FIN / 3. IZVE[TAJI / 3. SINTETI^KA KART. / 4. DOBAVLJA^IMA Novo: mogu}nost izbora vrste naloga, mogu}nost izbora dokumenta Za slanje tra`ene dokumentacije elektronskim putem imate slede}u mogu}nost: Kada utvrdite koji izve{taj `elite da po{aljete ponovite njegovo formiranje i pri izbor IZLAZ NA: odaberite FILE i u polje koje se tada otvori unesite ime fajla. Na primer, A1.TXT. Program umesto na ekran i printer sada izve{taj {alje u fajl teku}eg foldera (FINgggg) sa imenom A1.TXT. Drugi izve{taj po{aljite u fajl A2.TXT itd. Pre slanja sadr`aj izve{taja mo`ete proveri i po potrebi i promeniti na slede}i na~in: Sa komandne linije EDIT ime fajla. Na primer, EDIT A1.TXT Pri slanju elektronske po{te u Attachment-u izaberite fajl koji ste prethodno formirali. U navedenom slu~aju fajlove formirane A1.TXT A2.TXT,... kopirajte u neki poseban folder kao posebnu sigurnosnu arhivu. ==================================================================== <10.01.2012> 10.01.2012 OBRA^UN KASE U LIKVIDATURI-PLA]ANJU ----------------------------------- Varijanta 1. Od strane autora progrma podsistem pla'anja je zami{ljen da funkcioni{e na slede}i na~in: U podsistemu PLA]ANJA / DOBAVLJA^IMA / 3. PREDLOG PLA]ANJA vr{imo izbor ra~una za pla}anje odabranog dobavlja~a. Na primer ukoliko je ra~un dobavlja~a 1000,00 dinara i imamo pravo na kasu od 10% tj. 100,00 dianara, biramo kasa 10% i pla'amo 900,00 dinara. Posle iknji`enja izvoda analiti~ka kartica pokazuje dugovanje od 100,00 dinara. Kada od dobavlja~a dobijete knji`no pismo knji`ite ga sa vrstom naloga KP sa iznosom -100,00 na potra`noj strani. Prednosti: Imate svoju evidenciju ostvarene kase analiti~ki po svakom pla'enom ra~unu. Nedostaci: Morate vr{iti izbor ra~una za pla}anje. ^ekate na knji`no pismo (odobrenje) dobavlja~a. Varijanta 2. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <10.12.2011> 10.12.2011 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ U IZVE[TAJU PLA]ANJAN / OBAVEZE NA DAN nova mogu}nost je dopunska selekcije samo ra~una za koje valuta odlo`enog pla}anja pripada izabranom broju dana. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <05.12.2011> 05.12.2011 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ NOVE LISTE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ 1. PREGLED DUGOVANJA DOBAVLJA^IMA PO KVARTALIMA 2 .PREGLD NEIZMIRENIH OBAVEZA PREMA DOBAVLJA^IMA (za obaveze koje su nastale pre 31.12.(gggg-1) i koje su nastale posle 01.01. gggg) U IZVE[TAJI DUGOVANJA PO / 1. KVARTALIMA 2. ROKOVIMA ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <15.03.2010> 15.03.2010 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ PLA]ANJA / STANJE OBAVEZA ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Novi pro{ireni parametri pristupa: - konto, - partner, - datum dokumenta od do, - datum dospe}a pla}anja. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <12.03.2010> 12.03.2010 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ DOSTAVLJANJE PORESKOM ORGANU PODATAKA IZ GLAVNE KNJIGE I PDV EVIDENCIJE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ U slu`benom glasnikom RS br. 6/2010 objavljen je "Pravilnik o na~inu i postupku obezbedjivanja izvora podataka iz elektronski vodjenih poslovnih knjiga i evidencija poreskih obveznika - pravnih lica". U skladu sa obavezom u programu knjigovodstva u IZVE[TAJI smo otvorili novi izbor ELEKTRONSKI preko kojeg mo`ete formirati tri datoteke: 1. ISPIS GLAVNE KNJIGE.XTX C:\PRENOS\DRZ\GLAVNAK.TXT 2. ISPIS ODBITKA PDV.XTX C:\PRENOS\DRZ\ODBITPDV.TXT 3. ISPIS OBRA^UNATOG PDV.XTX C:\PRENOS\DRZ\OBRACPDV.TXT Potrebno je na svakom ra~unaru da formirate folder DRZ ispod foldera C:\PRENOS Programska realizacija generisanja svih navedenih izve{taja je u toku. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <10.03.2010> 10.03.2010 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ FORMIRANJE ANALITI^KE KARTICE U FAJL C:\POM\POM\ANA.TXT ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Paralelno sa formiranjem izve{taja analiti~ke kartice na ekran, {tampa~ ili fajl formira se i fajl C:\POM\POM\ANA.TXT koji sadr`i ispis analiti~ke kartice prilagodjen u~itavanju u EXEL tabele. Pri u~itavanju treba izabrati TextFile Delimited Semicolon Finish ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <28.02.2010> 28.02.2010 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ NOVA LISTA ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ U PLA]ANJA / DOBAVLJA^IMA / IZVE[TAJI / SINT. PO DOB. dobija se sinteti~ki izve{taj po dobavlja~ima sa slede}im podacima: - Dobavlja~, Uplata, Kasa obra~unata, Kasa odobrena, Potra`uje, Saldo Razlika kase, Saldo sa odobrenom kasom. Parametri za pristup su: datum dokumenta, datum dospe}a pla}anja, datum pla}anja ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <15.05.2008> 15.05.2008 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ U PLACANJA / DOBAVLJA^IMA / IZVR[ENA PLA]ANJA postoji baton "Racuni" preko kojeg se dobijaju svi pla}eni ra~uni za odabrano pla}anje. Postavljen je i novi baton " Svi ra~uni" preko kojeg se dobijaju svi pla}eni ra~uni za odabranog partnera i odabrani period. U pregledu pla}enih ra~una postoji: - Baton "Promena" preko kojeg mo`ete uneti / menjati kasu i datum dobijanja odobrenja za kasu odabranog ra~una. - preko polja "Broj ra~una" mo`ete uneti broj ra~una i aktiviranjem stipke trelica prema vama bi'e selektovan tra`eni ra~un. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <12.04.2008> 12.04.2008 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ NOVA VRSTA NALOGA ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Knji`enje izlaza aqve pri fakturisanju recepata na trgova~koj knjizi se vidi kao INV Rxxxx, gde je xxxx - broj fakture recepata. U knjigovodstvu se dokumenta razdu`enja aqkve treba knji`iti kao posebna vrsta naloga IA. Potrebno je u BAZE / VRSTE NALOGA registrovati novu vrstu naloga IA - AQUA IZ FAKTURA RECEPATA. [ema kni`enja je slede}a: 021312 prodajni iznos 421919 prodajni iznos 311251 nabavni iznos 021313 mar`a 0213141 PDV 18% 245241 PDV 18% 291312 nabavni iznos + mar`a Podaci za knjigovodstvo o razdu`enju aqve u apoteci uzimaju se zajedno sa uzimanjem podataka za fakture recepata. Posle knji`enja naloga IA mogu se videti podaci na KIR. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <21.02.2008> 21.02.2008 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ NOVA LISTA ZA KNJI@NO ZADU@ENJE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ U PLA]ANJA / DOBAVLJA^IMA / KNJI@NO ZADU@ENJE mo`ete formirati Knji`no zadu`enje za odabranog dobavlja~a i period koji se odnosi na datum uplate koji ste upisivali na svakom izvr{enom pla}anju. Umesto formiranja izve{taja za svako izvr{eno pla}anje sada mo`ete u jedan izve{taj da stavite vi{e izvr{enih pla}anja. Smanjujete broj dokumenta, smanjujete knji`enja KNJI@NIH ZADU@ENJA. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <20.02.2008> 20.02.2008 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ DATUM DOKUMENTA I DATUM DPO ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Do sada je datum dokumenta i datum dpo u stavkama naloga mogao imati godinu za jedan manju od teku}e godine. U praksi se ukazala potreba da datum dokumenta i datum dpo pripdaju godini koja je za dve godine manja od teku}e godine. Na primer u 2008 godini `elite da unesete staku knji`enja sa datumom dokumenta iz 2006. Za re{avanje navedene potrebe u SISTEM / PARAMETRI / "promena" uvedeno je novo polje OD DATUMA preko kojeg mo`ete da zadate najraniji dozvoljeni datum dokumenta i datum dpo. Korisnici koji `ele da zadr`e stari na~in kontrole treba da unesu u polje OD DATUMA 01/01/2007. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <10.12.2007> 10.12.2007 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ NOVA LISTA: IZVE[TAJI / SINTETI^KI / KUPCI/DOB ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Postoje}a lista IZVE[TAJI / SINTETI^KI PO: KUPCIMA - daje stanje za konta 122... DOBAVLJA^IMA - daje stanje za konta 252... KUPCI / DOB - nova lista daje stanje za odabrana konta ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <09.07.2007> 09.07.2007 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ IZRADA SIGURNOSNE KOPIJE PODATAKA ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Svakodnevnim arhiviranjem podataka putem programa KNJ formira se kopija podataka u mre`i ra~unara u prostoru va{e ustanove. U slede}im slu~ajevima ta kopija podataka bi}e neupotrebljiva: - kradja ra~unara, - elementarne nepogode (poplave, po`ar isl.) - kada imate samo jedan ra~unar i dodj e do njegovog kvara. Kao potpuna kopija va{ih podataka dovoljno je kopirati folder FIN2007 i sve podfoldere. Iz navedenih razloga predla`em da ako do sada niste primenili neki na~in za dopunsko formiranje kopije podataka primenite kopiranje podataka na FLASH DISK. Flash disk je mali uredjaj veli~ine upalja~a na koji mogu stati svi va{i va`ni podaci teku}e godine. Flash disk kapaciteta 1 Gb ima cenu od 1000,00 do 2000,00 dinara. Pre prvog kori{}enja na flash disk upi{ite u editorom fajl USB bilo kog sadr`aja. S obzirom da logi~ka oznaka flash diska zavisi od konfiguracije va{eg ra~unara mogu}e je da to bude: E, F, G, G, I, J, K Predla`em da na kraju dana na ra~unaru server ubacite na usb priklju~ak flash disk i pokrenete proceduru ARHIV kojom }e se podaci prepisati na flash disk. Posle toga flash disk odlo`ite na sigurno mesto (ostavite ga u sefu ili ponesite sa sobom ku}i). ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <01.03.2007> 01.03.2007 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ PO^ETNO STANJE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ U januaru i februaru 2007 nastali su posebni programa za pomo} korisniku u formiranju po~etnog stanja iz podataka prethodne godine. Program se startuje u staroj godini. Izvr{avanjem formira se ASCII datoteke C:\PRIJEM\KNJ\99070101.ASC Startuje se program FIN u novoj godini i sa SERVISI / U^ITAVANJE / DATOTEKA jedinica 1 DATUM DO: 01.01.2007 izvr{i u~itavanje u novoj godini. Bi}e formiran novi nalog sa vrstom PS. Analizom naloga PS od strane korisnika mo`e se zaklju~iti o ispravnosti prihvatanja navedenih stanja za po~etno stanje u novoj godini ili odbacivanja predloga. Formirani nalog se mo`e: - brisati - zna~i da ne odgovara, - menjati - knji`iti - zna~i da odgovara Postoje slede}i programia: ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ T_POCKRA Posmatra konta: 1. Koja po~inju sa 0, 1 i 3 osim sledecih konta: 021311421 021311422 021311433 021311441 021311442 021311521 021311522 021311541 021311542 02131162 02131164 i formira stavku po~etnog stanja sa: - dokumentom 'PS 01.01.GGGG' - dugovni ili potra`ni iznos koji odgovara saldu analiti~ke kartice po svim mestima tro{ka (apoteci) i po svim kupcima dobavlja~ima (jedna stavka za sve jedinice i sve kupce dobavlja~e). - jedinica stavke : op{ta jedinica - analitika stavke: 222222 Bez partnera 2. Posmatra samo slede}a konta: 021311421 021311422 021311433 021311441 021311442 021311521 021311522 021311541 021311542 02131162 02131164 i formira stavku po~etnog stanja sa: - dokumentom 'PS 01.01.GGGG' - dugovni ili potra`ni iznos koji odgovara saldu analiti~ke kartice za svako mesto tro{ka (apoteci) i po svim kupcima dobavlja~ima (jedna stavka za svaku jedinicu posebno i sve kupce dobavlja~e). - jedinica stavke : posmatrana jedinica - analitika stavke: 222222 Bez partnera Mo`e se uo~iti da su koraku 1 isklju~ena neka specifi~na konta koja se pojavljuju u koraku 2. To je zbog toga sto se u koraku 1 saldo izra~unava zbirno za sva mesta tro{ka, a u koraku 2 saldo se izra~unava mo mestima tro{ka. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ T_POC252 Posmatra samo konta koja po~inju sa 252111. Ako je zatvaranje ra~una za dobavlja~a automatski tada se iz analiti~ke kartice izra~unava SALDO za dobavlja~a i formira jedna stavka konta 252111 sa iznosom koji odgovara saldu. - jedinica stavke je 99 - Op{ta jedinica - datum dokumenta: 01.01.GGGG - naziv dokumenta: PSZ 01.01.GGGG - nalitika - Bez partnera Ako je zatvaranje ra~una za dobavlja~a manuelno tada se iz analiti~ke kartice izra~unava POTRAZNI saldo, a iz evidencije pla}anja izra~unava uplate, obra~unata kasa i odobrena kasa. Za dobavlja~a se formira jedna ili dve stavke konta 252111: - prva stavka - PS POTRAZNI IZNOS = POTRAZUJE - UPLATE - KASA OBRACUNATA - druga stavka - PSK POTRAZNI IZNOS = KASA OBRACUNATA - KASA ODOBRENA - jedinica je stvarna jedinica iz unosu - kontiranjua ra~una - datum dokumenta je stvarni datum dokumenta - naziv dokumenta je stavrni naziv-broj dokumenta - partner je stvarni partner ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ T_POCSTA Posmatra samo konta koja pocinju sa 0, 1, 2 i 3. i formira stavku po~etnog stanja sa: - dokumentom 'PS 01.01.GGGG' - dugovni ili potra`ni iznos koji odgovara saldu analiti~ke kartice po svim mestima tro{ka (apoteci) i po svim kupcima dobavlja~ima (jedna stavka za sve jedinice i sve kupce dobavlja~e). Za konat koja pocinju sa 122... i 252111 saldo se formira po svakom kupcu dobavljacu. - jedinica stavke : Op{ta jediniac - analitika stavke: 222222 Bez partnera, osim za konta 1221 i 252111 Navedena varijanta ne uzima u obzir evidenciju placanja ve} se "oslanja" samo na analiti~ku karticu kupca / dobavlja~a. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Programi T_POCKRA i T_POC252 se isklju~uju sa programom T_POCSTA, {to prakti~no zna~i da primenjujete jedno ili drugo, ali ne sve. Po~etno satnje mo`ete i sami da unesete iz raspolo`ive dokumentacije prethodne godine bez kori{}enja navedenih programa. Sobzirom da se primenom bilo kog od navedenih programa dolazi do formiranog naloga koji nije knji`en, preporu~ujem da proverite mogu}nost njihove primene jer su podaci koji se u njima pojavljuju stavrni odraz knjigovodstvenog stanja prethodne godine. Ako vam se formirani nalog po~etnog stanja "ne svidja" mo`eta ga brisati. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <18.04.2006> 18.04.2006 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ EVIDENCIJA KASE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Prilikom kontiranja ulaznih ra~una unosite iznos pretpostavljene kase koju nameravate da ostvarite. Prilikom pla}anja ra~una unosite stvarni iznos kase za koji smatrate da imate pravo. Istovremeno se generi{e izve{taj o izvr{enom pla}anju sa iznosom obra~unate kase koji {aljete dobavlja~u i tra`ite saglasno knji`enje. Kada dobijete saglasnost dobavlja~a posebnim nalogom knji`ite odobrenje za evidentiranu kasu. Medjutim to knji`enje nema formalne veze sa pojedina~nim pla}enim ra~unima i obra~unatom kasom. Izve{taji koji u sebi sadr`e kasu nisu u saglasnosti sa obra~unatom i od dobavlja~a potvrdjenom kasom. Da bi imali evidenciju o dobijenim odobrenjima za obra~unatu kasu uvedena je evidencija dobijenih saglasnosti za obra~unatu kasu. Saglasnost dobavlja~a za kasu mora se povezati sa ta~no odredjenim ra~unima. Saglasnost zna~i da je dobavlja~ prihvatio iznos kase koji ste obra~unali. U pregledu PLA]ANJA / IZVR[ENA PLA]ANJA postavljen je novi baton "Odobrenje" preko kojeg evidentirate datum dobijanja saglasnosti koja se odnosi za sve ra~une tog pla}anja. Preko batona "Ra~uni" dobijate pregled ra~una koji su pla}eni. I tu je postavljen baton "Odobrenje" preko kojeg mo`ete pojedina~no na ra~unima da unosom datuma dobijanja saglasnosti postignete isti efekat. Ako pogre{no evidentirate da je stigla saglasnost potrebno je da na isti na~in za datum dobijanja saglasnosti unesete 00/00/0000. Koji je rezultat evidentiranja saglasnosti za obra~unatu kasu? U PLA]ANJA / OSTVARENA KASA posebno je prikazana obra~unata kasa i kasa za koju je dobijena saglasnost. U PLA]ANJA / IZVE[TAJI / ANALITI^KI posebno je prikazana obra~unata kasa i kasa za koju je dobijena saglasnost. Takodje mo`e se birati: - samo prikaz ra~una sa kasom i BEZ saglasnosti kase; - samo prikaz ra~una sa kasom i SA saglasno{}u za obra~unatu kasu; U PLA]ANJA / IZVE[TAJI / RA^UNI ZA DOB posebno je prikazana: - Obra~unata kasa (kolona (2)-KASA OBRA^UNATA); - Kasa za koju je dobijena saglasnost (kolona (3) KASA ODOBRENA); - Razlika obra~unate kase i kase za koju je dobijena saglasnost; - Saldo po osnovu obra~unate kase; - Saldo po osnovu odobrene kase. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <17.04.2006> 17.04.2006 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ [TAMPA OD STRANE DO STRANE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Kada videti `eljeni izve[taj na ekranu sa tipkom F10 aktivirate ekran na kojem defini[ete od koje do koje strane `elite {tampu. Posle toga aktivirate dugme "[tampa'. BILANSI ÄÄÄÄÄÄÄ - Puni naziv konta, - Iznosi sa decimalama. ZAKLJU^NI LISTA ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ - Po datumu se selektuju samo dokumenta sa datumom pre izabranog, - Puni naziv konta, - Iznosi sa decimalama, - Medjuzbir na trocifrenom i ~etvorocifrenom kontu. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <10.04.2006> 10.04.2006 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ KOREKCIJA IZVR[ENIH PLA]ANJA ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Iz bilo kog razloga imate potrebu da korigujete kasu za formirano i evidentirano kao izvr{eno pla}anje. Korekcija je mogu}a na slede}i na~in: - storno pla}anja, - ulazak u stavke, izbor ra~una i promena kase. Kasa + uplata ne sme biti ve}a od potra`ivanja. Ako je u prvom izboru za pla}anje ra~un bio zatvoren sada se kasa ne mo`e pove}ati, ako se ne menja iznos uplate. Kako je uplata ve} izvr{ena iznos uplate se ne mo`e menjati. - evidentiranje da je izvr{eno pla}anje. Prethodni postupak se mo~e pojednostaviti novim dugmetom na pregledu ra~una za odabrano izvr{eno pla}anje "Promena" preko kojeg mo`ete smanjiti iznos kase. Smanjenje kase ima za posledicu otvaranje izabranog ra~una. U novom predlogu pla}anja isti mo`ete naknadno izabrati i uplatiti nedostaju}i iznos. Kako izvr{iti promenu ako se iznos kase treba pove}ati? Ako ra~un nije pla}en u iznosu koji je ve}i ili jednak od potrebnog pove}anja kase tada se kori{}enjem prethodno opisane mogu}nosti kasa mo`e pove}ati. Ako je ra~un pla}en u potpunosti tada se odobrena razlika kase evidentira kao odobrenje i koristi za zatvaranje nekog drugog ra~una. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <14.03.2006> 14.03.2006 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ PRAVA PRISTUPA IZVR[ILACA ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Pored ve} poznatih na~ina definisanja prava prispupa izvr{ilaca i rada u aplikaciji uvedena su i nova koja omogu}avaju detaljnije definisanje. U SISTEM / PARAMETRI / KADROVI postoji novi baton "Pristup" kojim otvarate novi ekran za definisanje prava pristupa odabranog izvr{ioca. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <15.01.2006> 15.01.2006 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ PLA]ANJA ÄÄÄÄÄÄÄÄ Ponovo aktivirana tipka F8 za izbor ra~una za pla}anje. Kada je aktivirate izabrani ra~un }e biti ozna~en za pla}anje u celini sa kasom koju ste uneli u nalogu. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <01.11.2005> 01.11.2005 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ NOVI IZVE[TAJI ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ U poslu IZVE[TAJI / SINTETI^KA KART novi izve{taj DOB-PROGRAMI u kojem se za svakog dobavlja~a daje ukupan promet u periodu po programima: Pozitivan lista (doma}i/uvozni lek); Negativana lista (doma}i/uvozni lek); Pomagala; Ukupno; Procentualno u~e{}e u prometu. Za ovaj izve{taj karakteristi~n je slede}i na~in oznaka u novom polju OPIS na kontu: Konto pozitivan lista doma}i lek - PL-D Konto pozitivan lista uvozni lek - PL-U Konto negativna lista doma}i lek - NL-D Konto negativna lista uvozni lek - NL-U Konto pomagala POMA Konta koja nisu obuhva}ena OST Izvr{ite a`uriranje karakteristi~nih KONTA. Ako u kontnom planu niste predvideli konta za sve navedene programe tada samo na jednom kontu koji objedinjava navedena dva ili vi{e stavite jednu od oznaka. Na prime ako imate samo jedan konto na kojem ste knji`ili sve programe tada na tom kontu stavite OST i dobi}ete pregled sa popunjene dve kolone: Ostalo i UKUPNO. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ U poslu PLA]ANJA / DOBAVLJA^IMA otvoreno IZVE[TAJI u kojem su: 1. Preba~eni izve{taji iz IZVR[ENA PLA]ANJA "Izv SVE" (ANALITI^KI) i "Izves.DOB" (IZVR[ENA). 2. Novi izve{taj RA^UNI ZA DOB daje prikaz ra~una do zadatog datuma za odabranog dobavlja~a sa podatkom o izvr{enom pla'anju. Ako je zatvaranje ra~una automatsko prvo se na osnovu knji`enih pla}anja dobavlja~u automatski izvr{i zatvaranje ra~una. Ako je zatvaranje manuelno (koristi se deo programa za pripremu pla}anja) u koloni UPLATA I KASA uzimaju se podaci iz pripreme pla}anja. U poslu PLA]ANJA / KUPACA / RA^UNI ZA KUPCA daje prikaz ra~una za odabranog kupca sa podatkom o izvr{enom pla'anju. Za kupce je zatvaranje ra~una automatsko. Prvo se na osnovu knji`enih pla}anja kupcu automatski izvr{i zatvaranje ra~una. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <29.04.2005> 29.04.2005 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ KPR ZA DATE AVANSE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ U IZVE[TAJIMA uveden novi posao 2a. OBRAZAC KPR AV. za prikaz KPR za date avanse dobavlja~ima. Izve{taj se mo`e dobiti ukoliko date avanse dobavlja~ima knji`ite sa posebnom novom vrstom knji`enja AD - AVANSI DOBAVLJA^IMA. Avansi dobavlja~a se rezlikuju u knji`enju od knji`enje ra~una dobavlja~ po tome }to se umesto konta 252... koriste konta 123231 - za usluge i 123221 - za robu. KIR ZA AVANSE KUPACA ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ U IZVE[TAJIMA uveden novi posao 7a. OBRAZAC KIR AV. za prikaz KIR za dobijene avanse kupaca. Izve{taj se mo`e dobiti ukoliko dobijene avanse kupaca knji`ite sa posebnom novom vrstom knji`enja AK - AVANSI KUPACA. Avansi kupcima se rezlikuju u knji`enju od knji`enje ra~una kupcu po tome }to se umesto konta 122... koristi konto 251111. KIR I KPR ÄÄÄÄÄÄÄÄÄ KIR I KPR se prikaziju sa medjuzbirom po mesecima koji su obuhva}eni periodom. Jo{ jednom napomena, da sve stavke jednog dokumenta moraju imati isti datum dokumenta zbog KIR i KPR. SHEME KNJI@ENJA ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Pogledati u Help-u koji se dobija tipkom F1 kada ste na glavnom meniju na poslu 1. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <19.03.2005> 19.01.2005 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ PLA]ANJE RA^UNA ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Kada se otvore ra~uni koji nisu pla}enji i izabere pla}anje uvedeno je novo polje OSNOVICA KASE: 0-ukupan ra~un sa PDV 1-iznos ra~una bez PDV koje odredjuje osnovicu kase zadatau procentu i uti~e na iznos uplate. Ovo polje prenosi se sa PARTNERA. Potrebno je u BAZE/PARTNERI postaviti u polju OSNOVICA KASE odgovaraju}u vrednost. Sada je na svim partnerima u ovom polju 0. Zato menjate samo tamo gde `elite da bude 1. OSTVARENA KSA ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ U ovom izve{taju kolona PDV18% i PDV8% uvek prikazuju knji`en PDV za ra~un. Ako je osnovica kase bila 1 tada je to i pla}eni iznos PDV. Za slu~aj kada je osnovica kase 0 to nije i pla}eni PDV. NOVI IZVE[TAJ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ PLA]ANJE / NIJE PLA]ENO za odabranog dobavlja~a i datum daje analiti~ki pregled po kontima sa ra~unima koji su izdati pre zadatog datuma, a koji nisu zatvoreni uzimaju}i u obzir sva izvr{ena pla}anja. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <5.12.2004> 15.12.2004 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ NOVO POLJE NA PARTNERIMA ZA OZNAKU OBAVEZE OBRA^UNA PDV ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <15.11.2004> 15.11.2004 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ZATVARANJA RA^NA ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Sobzirom da se ra~uni razli~itih dobavlja~a na istom kontu trebaju zatvarati na razli~ite na~ine to je pored indikatora na svakom kontu koji ukazuje na na~in zatvaranja ra~una uveden i inikator na svakom kupcu/dobavlja~u koji odredjuje na~in zatvaranja. Ubudu}e }e biti automatski zatvarani oni ra~uni koji su knji`eni na kontu sa automatskim zatvaranjem i pripadaju kupcu/dobavlja~u za kojeg se ra~uni automatski zatvaraju. Promenom zatvaranja sa automatskog na manuelni za konto ili kupca/dobavlja~a ne zna~i da }e svi ra~uni biti odmah i otvoreni. Ako se to `eli potrebno je pre promene statusa na kontu ili kupcu/dobavlja~u prvo u SISTEM/BAZE/ 6. OTVARA RA^. otvoriti sve ra~une koji imaju automatsko zatvaranje, zatim promeniti status na kontu ili kupcu/dobavlja~u i na kraju ponovo automatski zatvoriti sve ra~une. Promenom zatvaranja sa manuelnog na automatski na~in za konto ili kupca/dobavlja~a posle zahteva za automatsko zatvaranje bi}e obrisana sva prethodna manuelna zatvaranja i izvr}ena automatska zatvaranja. ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ <22.05.2004> 22.05.2004 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ULAZNI RA^UNI ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Kod ulaznih ra~una otvorena je nova mogu}nost unosa datuma dospe}a pla}anja unosom BROJA DANA za pla}anje od datuma fakture. Ako se unese datum dospe}a program izra~unava broj dana. Broj dana se mo` unositi prilikom likvidacije (provere ra~una) ukoliko u programu VIZIJA (program apoteke) datum dospe}a pla}anja nije zadovoljavaju}e unet. Prilikom kontiranja ulaznog ra~una ili prilikom provere mo`e se unositi planirani procenat KASE pri ~emu }e program izra~unati IZNOS KASE. Mo`e se unositi i IZNOS KASE pri ~emu }e program izra~unati procenat kase. Stvarni ostvareni procenat kase treba kona~no uneti prilikom izbora ra~una za pla}anje. OBAVEZE PLA]ANJA ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Novi pregled u PLA]ANJA / DOBAVLJA^IMA / OBAVEZE NA DAN daje pregled ra~una ~iji datum dospe}a pla}anja pripada izabranom periodu. Ako su datum u periodu isti prakti~no se dobijaju ra~uni ~je je dospe}e pla}anja upravo na izabrani datum. Pregled treba da vam pomogne u izboru {ta je najvi{e korisno platiti ba{ danas (najbolje ostvarena kasa). UNOS IZNOSA DUGUJE POTRA@UJE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Prilikom unosa iznosa za stavke naloga celobrojni i decimalni deo do sada su se mogli razdvojiti zarezom (,). Od sada ista funkcija se mo`e ostvariti i tipkom .Del (krajnje desno na tastaturi) {to su navike nekih korisnika. PROVERA ULAZNIH RA^UNA ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Ulazni ra~uni koji ~ekaju na proveru (likvidaciju) mogu se selektovati po dobavlja~u i jedinici. Njihov redosled posle selekcije od sada je po datumu ra~una.